tisdag 31 december 2013

Hej då universitetet och hej arbetslivet!

2014 kommer att ha en tuff start. For det första är jag inte klar med skolan riktigt än. Jag har mitt slutarbete som ska lämnas in den sjunde och jag är långt ifrån klar med det än. Sedan så börjar jag på ett nytt jobb direkt den åttonde. Veckan efter det är det både opponering och flytt från vår studentlägenhet till en annan några hundra meter bort. Så jag kan inte riktigt känna av den där nya starten som många förknippar med nyår än. Den kommer förhoppningsvis när väckaklockan ringer den åttonde januari. 

Några löften kommer jag inte sätta för mig själv. Finns en hel del jag känner att jag skulle behöva göra men att gå från studier till heltid får vara mitt allvarliga mål och det får räcka. Träning för komma in om jag har tid och lust. 

Några mål för stickningen kommer jag dock att ha! 

- Sticka vintageunderkläder

- Sticka en arantröja 

- lära mig fair isle

- Sticka en vintagetröja till O

-Fortsätta att gå igenom Samantha Holts mönster från Wheel of Time. 

- Stick för skojs skull!
 
 

Ett annat mål är att försöka ta mig igenom Robert Jordans Wheel of Time nu när jag inte kommer att ha en massa kurslitteratur att läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar