tisdag 31 december 2013

2014 års deodorant?

Jag läser en hel del bloggar, det mesta om stickning. Ibland så ploppar det upp något annat också. Clara, som driver bloggen Clara Stickar, skrev för ett tag sedan ett bra inlägg om deodoranter. Jag är ett Lushfan och använder nästintill enbart deras produkter, däribland deras deodoranter. De har funkat det senaste året men nu börjar jag känna att det är dags att byta. Varför då inte prova på att göra en egen? Jag har en väninna som fullkomligt dyrkar kokosolja och jag hade hört henne säga att det funkar till i stort sett allt! Clara länkade till sagogrynets recept. Jag byte ut majsstärkelsen mot potatismjöl och hade även i fyra droppar kanel för jag älskar den doften! Jag var tvungen att röra om med jämna mellanrum under tiden som det stelnade eftersom mjölen och bikarbonaten var tyngre än oljan.

Det är skönt att veta vad det är i de produkter som man använder dagligen och nära kroppen. Hittills har jag bara provat en dag men återkommer mer när den har fått utstå större prov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar