fredag 2 maj 2014

Hufflepuff Pride

Planen var att sticka makan till mina Crimson Stag men efter att titta på alla andra projekt jag håller på med bestämde jag mig för att avsluta ett broderi och en ärm till min jumper. 


 


 När jag började med min Hufflepuffsköld bestämde jag mig för att det inte fick ta mer än ett år. Insåg förra veckan att jag bara hade några veckor på mig och att jag hade en hel del kvar. Senaste två dagarna har jag inte gjort mycket mer än att brodera. Nu är det vara banderollen som ska färdigställas och så ska jag hitta en bra ram fort. Annars finns risken att broderiet blir liggande på hög med mina andra färdiga alster.



Min jumper i Magasin Duetts Supersoft går långsamt och jag kände mig tvungen att jobba på ärmen för att det skulle gå lite framåt. Bara ärmkullen kvar att maska av för nu och sedan få jag sticka strumpor igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar