söndag 25 oktober 2015

Uppdatering

En kort uppdatering om vad som har hänt det senaste! Våra tomatplantor har gett väldigt mycket under sommaren som gått. Några sorter ska få återkomma nästa år och några får utgå. En av sorterna som definitivt ska få komma tillbaka är Chocolate Cheery. Så goda små mörka tomater! Men in slutet på säsongen finns det alltid en massa gröna tomater som inte hinner mogna ens på fönsterbrädet så det blev marmeladkokning i veckan! 850 g gröna tomater resulterade i tre burkar.


Jag såg Buffy på min systers lilla bärbara svartvita tv när första avsnittet sändes i Sverige. Kommer inte riktigt ihåg vilket år men minnet av att sitta där i sängen och sugas in i buffyverse har hängt med mig i över ett årtionde. Jag är en sån som kan se om och se om. Men nu har jag äntligen gått vidare till säsong åtta!


 För en månad sen började jag med mitt nästa Hogwartsbroderi. Om jag är hufflepuff är karln min definitivt ravenclaw enligt mig. Så klart att vi måste ha deras vapen också! Halvvägs klar med ramen runt redan så hoppas att den här kommer ta mindre än ett år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar