onsdag 31 juli 2013

Gammal filt blir ny

För en herrans massa år sedan fick min storasyster E en filt med en massa söta björnar på. När hon flyttade hemifrån tog jag över filten som blev kvar hemma. Men över två decennier sätter sina spår. Jag har ofta tänkt att jag ska laga och fixa till det så att hon kan få tillbaka det. Men efter ett par försök och lite tänkande kom jag fram till att filten var bortom all räddning. Det blå bakstycket var missfärgat och tunnslitet. Fodret hade blivit klumpig och fläckar på framsidan gick inte bort. Så jag bestämde mig för att slakta täcket och göra ett lapptäcke istället. Jag har hängt på trenden med att göra hexagoner som går genom hantverksbloggarna just nu. Beskrivningen kommer från Nusse och är väldigt enkel när man har kommit in i det. Lite tidsödande att klippa till alal kartongbitar men det är som tur är bara engångsmoment.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar